You are currently viewing Relacja z biegu na górę Żar 2017
Relacja z biegu na górę Żar 2017

W tamtym roku napisałam dla Was relację z biegu na górę Żar. Wpis o tej męczarni pod wielką górkę i żarze lejącym się z nieba. I wiecie co? W tym roku też postanowiliśmy stanąć na starcie tego biegu. 😀 Zapraszam na krótką relację z tegorocznej edycji biegu na górę Żar. 🙂

Na miejscu zbiórki, tak jak w tamtym roku, powitało nas palące słońce. Na szczęście było widać kilka chmurek na niebie, które dawały nadzieję na chociaż trochę chłodu. 😉
Krótka rozgrzewka i start, który został głośno ogłoszony przez Juhasów i wystrzały z ich pistoletów. 🙂

Relacja z biegu na górę Żar 2017

Początek biegu prowadzi delikatnie pod górkę asfaltową ulicą. I tutaj rozgrywa się największa walka o miejsce, bo tutaj jeszcze da się biec. 😉 Ja niestety już od początku czułam, że to nie jest mój dzień. Nogi jak z betonu, odmawiały posłuszeństwa już na takiej małej górce.

Ale najlepsze zaczęło się dopiero po wbiegnięciu w las, czyli niekończąca się, wielka góra. Podziwiam tych, którzy potrafią pod nią wbiec. Ja na pewno się do nich nie zaliczam. 😉 Przeszłam więc do marszu i powolutku próbowałam wgramolić się na górę. Na szczęście zawsze znajdzie się ktoś do pogadania i chociaż ciężko mi było wydusić z siebie jakiekolwiek słowa (było to raczej sapanie smoka :D) to i tak górka minęła nawet całkiem szybko, dzięki kompanom w trasie. 🙂

Na pierwszym zbiegu poczułam się jak nowo narodzona, nogi odżyły i przynajmniej przez chwilę biegłam. 😉
Później znowu kilka podbiegów na zmianę z małymi zbiegami i powoli zbliżamy się do szczytu. Na polanie wyczekiwałam strażaków, którzy w tamtym roku polewali zawodników wodą z węża i na szczęście znowu tam byli. Wielkie dzięki im za to! 🙂 Mimo, że pogoda była trochę przyjaźniejsza niż rok temu, to jednak wbieganie pod taką górę daje się we znaki. Woda chociaż na chwilę dała ukojenie. 🙂

Później jeszcze ostry zbieg i ostatni już podbieg prosto do mety. I się udało! 😀

Relacja z biegu na górę Żar 2017

W dodatku, całkowicie niespodziewanie, pobiłam swój czas sprzed roku (i to o całe 3 minuty!). 🙂 Może to dzięki trochę łagodniejszej pogodzie, a na pewno dzięki ludziom, z którymi wzajemnie dopingowaliśmy się na trasie. Dzięki temu ani razu się nie zatrzymałam i mimo że wydawało mi się, że ledwo idę, a nogi zaraz mi odpadną, to jednak cały czas szłam do przodu. 🙂

Na szczycie czekały na nas medale, posiłek w postaci zupy-leczo i kapela góralska, która wesoło przygrywała góralskie pieśni. 🙂

Potem oczywiście dekoracja najlepszych i… koniec. W tamtym roku odbyło się jeszcze losowanie dodatkowych nagród dla reszty zawodników, które w tym roku niestety się nie odbyło. Szkoda…

Gratuluję wszystkim zwycięzcom!

Jeszcze chwilę popodziwialiśmy piękne widoki i zjechaliśmy kolejką na dół. Bilet na kolejkę na szczęście dostaliśmy w pakiecie na bieg. 😉

Nie wiem co jest takiego w tych biegach górskich, że jednak zawsze do nich wracamy. Podczas biegu mówię sobie w głowie „po co Ty to robisz?! nigdy więcej!”, a po przybiegnięciu na szczyt chcę jednak więcej. 🙂 Bieg górski to jak dla mnie wyższy poziom walki ze sobą. Pokonuje się wszystkie słabości i znajduje się w sobie energię, żeby jednak wejść pod ten ostatni podbieg, a potem jeszcze pod jeden i jeszcze jeden… 🙂 Polecam każdemu spróbować chociaż raz. 😉

Ten post ma 8 komentarzy

1. lawyerka

Jakie to jest niesamowite, że człowiek sobie takie męczarnie funduje na własne życzenie i jeszcze się z tego cieszy 😉 A tak na poważnie, podziwiam. Uwielbiam chodzić po górach, na bieganie nigdy się nie pokusiłam.Często zdarzało mi się chodzić po górach w czasie, kiedy odbywały się biegi górskie, czasem były to maratony i jestem pełna podziwu dla biegaczy. Gratuluję tego biegu i poprawionego czasu! I życzę dalszych biegowych sukcesów!

Dziękuję bardzo! 🙂
      Sama się nie mogę nadziwić, że to robię 😉 Ale to uczucie po biegu na prawdę jest tego warte 🙂
      Wiem, że bardzo lubisz góry, więc może kiedyś skusisz się na jakiś krótki bieg 😉 Nie namawiam, ale polecam ten wyższy level walki ze sobą 😉

2. Emocje, które przekazałaś bardzo mi się udzieliły. Przypomniałam sobie jaką energię dawało mi uprawianie sportu i myślę sobie, że najwyższy czas znów zacząć się ruszać 🙂 Gratuluję Edytko wytrwałości!

1. Edyta Subik

Dziękuję bardzo! 🙂 Mam nadzieję, że jednak za bardzo się nie wczułaś w moje zmęczenie z biegu ;)))
      Też biegasz czy wybrałaś jakiś inny sport? 🙂

3. Sylwia x

Super przygoda i bardzo ciekawie się czytało:) Co do biegania, ja jestem w stanie przebiec tylko od latarni do latarni i mam dość:)

Dziękuję 🙂
      Od czegoś trzeba zacząć 😉 albo po prostu znaleźć inny sport, który będzie Ci pasował 🙂

4. Paweł Osiński

Gratuluję. U mnie minutę gorzej niż dwa lata temu, ale i tak było pięknie. 🙂 Pozdrawiam.

1. Edyta Subik

Dziękuję 🙂 Zapomniałam zegarka na bieg i do końca byłam przekonana, że czas będzie gorszy, a tu taka niespodzianka 🙂 Góra Żar jest nieprzewidywalna 😉