You are currently viewing Bułgaria 2016 // Fotorelacja ze Słonecznego Brzegu

Bułgaria 2016 // Fotorelacja ze Słonecznego Brzegu

Czas na fotorelacje z Bułgarii! Uwielbiam robić zdjęcia, chwytać wszystkie piękne chwile, a w wakacje to już całkiem szaleje. W tym roku napstrykałam ponad 900 zdjęć, ale spokojnie, wybrałam dla Was kilka tych najciekawszych (pominęłam na przykład całe sesje z naszymi głupimi minami ;)), żebyście mogli zobaczyć co tam słychać w Bułgarii. 🙂

Zapraszam więc na krótką wycieczkę po Słonecznym Brzegu i okolicach. Wszystkie zdjęcia możecie kliknąć i powiększyć. 🙂

Burgas

Lotnisko znajduje się w dzielnicy Sarafovo. Jako że lądowaliśmy późno w nocy, musieliśmy przespać jedną noc w hotelu zanim pojechaliśmy do naszego miejsca docelowego, ale dzięki temu zwiedziliśmy plażę w Sarafovo i popodziwialiśmy piękne widoki.

Plaża w Sarafovo, a w tle centrum Burgas.
Takie widoki <3

Słoneczny Brzeg

Słoneczny Brzeg to jeden z największych kurortów w Bułgarii. Kwatery znaleźliśmy poprzez portal Airbnb. Spacerkiem mieliśmy około kilometr do plaży, która z dwóch stron otoczona jest lądem – z jednej strony widać miasto Sweti Włas, a z drugiej Nesebyr. Dlatego też widoki były na prawdę piękne. 🙂

Bułgaria 2016 Fotorelacja ze Słonecznego Brzegu, Nessebar, Burgas
Panorama z wydm w Słonecznym Brzegu.
Winorośl przy naszym apartamencie

Przy naszej kwaterze mieliśmy basen, na który jakoś nikt nie uczęszczał… Dlatego mieiliśmy cały dla siebie i mogliśmy się spokojnie opalać na leżakach i pluskać w wodzie. 🙂 Na zdjęciu widać też budynki w budowie. Bułgaria cały czas się rozbudowuje, dlatego takie szkielety można spotkać na każdym kroku.

Prywatny basen 😉

Najbardziej rozwinięte w Sunny Beach jest życie nocne. 🙂 Dłuuuga promenada z tysiącem sklepików, pamiątek, restauracji i przeróżnych atrakcji. Oczywiście są też dyskoteki i kasyna. Każdy znajdzie coś dla siebie. 🙂

Rollercoaster przy promenadzie w Sunny Beach

Plażowanie

W Słonecznym Brzegu znajduje się szeroka piaszczysta plaża z dużą ilością muszelek i wodorostów zaraz przy brzegu. Sporą część zajmują płatne leżaki i parasole (w cenie 10 lewów za parasol lub leżak), ale bez problemu można rozłożyć się na własnym ręczniku. 🙂

Plaża w Słonecznym Brzegu
Widok na plażę od strony Nesebyr
Muszelki i glony 😉
Bułgaria 2016 Fotorelacja ze Słonecznego Brzegu, Nessebar, Burgas
Bary przy plaży i piękne palmy

Nesebyr

Jako że nie mieliśmy na miejscu samochodu, byliśmy trochę ograniczeni jeśli chodzi o zwiedzanie dalszych miejsc. Słoneczny Brzeg to miasto bardzo turystyczne, znajdziemy tu głównie hotele, restauracje i sklepiki. Ale tylko parę kilometrów dalej znajduje się stare miasto Nesebyr, które postanowiliśmy odwiedzić. Można tam dojechać autobusem, ale my wybraliśmy mały spacer. 🙂

Stare miasto znajduje się na półwyspie, który widać już z plaży w Sunny Beach.

Widok na stare miasto
Stary młyn – znak rozpoznawczy Nesebyru

Z centrum Nesebyru można dojechać do starego miasta ciuchcią za jedyne 3 lewy. 🙂

Ciuchcia u bram Nesebyru

Nesebyr to głównie stare kościoły, dawne mury i ciekawa drewniana zabudowa.

T. nazwał to wioską piratów 😉
Malutka plaża w starym Nesebyrze
Piękna uliczka z widokiem na port

Na wybrzeżu znajduje się pełno restauracji, z których rozpościera się taki widok.

Wschód słońca

Przeważnie z nadmorskich miejscowości przywozi się piękne zdjęcia zachodów słońca. Słoneczny Brzeg obrócony jest jednak w drugą stronę, postanowiliśmy więc wybrać się na bieganie po plaży przy wschodzącym zza góry słońcu. Myślę, że widok jest równie piękny. 😉

Na koniec dorzucam Wam moje wesołe zdjęcie. Uwielbiam takie skaczące zdjęcia, zawsze przy ich oglądaniu pojawia się uśmiech (zwłaszcza przy tych nieudanych ;)).

Wkrótce pojawi się też wpis o bardzo ważnej sprawie – jedzeniu w Bułgarii. 😉

Zobacz też inne posty o Bułgarii: